Haute Route

Haute Route ir iespaidīgs, vidējās grūtību pakāpes pārgājiens: taka Francijas un Šveices Alpos, no Chamonix (Francija) uz Zermatt (Šveice) – divi atšķirīgi kultūras reģioni ar dažādām valodām un arhitektūru.

Tā ir ledāju un sniegotu virsotņu pasaule. Haute Route šķērso arī zaļo kalnu ielejas ar ziedu pļavām un apbrīnojamiem ciematiem. Tas ir kontrastu pārgājiens.

Pārgājiena taka iet gar 10 no 12 augstākajām Alpu virsotnēm un šķērso vairākas augstas pārejas. Augstākā pāreja atrodas 2964m augstumā.

Walker’s Haute Route

Detalizēti par Walker’s Haute Route Ceļa segums un vide Walker’s Haute Route ir pārgājiena taka no Francijas pilsētas Chamonix līdz Šveices pilsētais Zermatt, kura atrodas starp diviem Eiropas atpazīstamākajiem kalniem – Monblānu un Matterhorn. Distance : 180 – 200km Laiks :  12 – 14 dienas Valoda Vācu un franču valoda. Pamatzināšanas noteikti ir noderīgas, tomēr … Turpināt lasīt Walker’s Haute Route

Mantu saraksts

Drēbes, apavi un aksesuāri The North Face Litewave Fastpack GTX pārgājiena apavi – nopirku jaunus un biju ļoti apmierināta ar šo modeli Hi-Tech zandeles – pastaigām kempinga vietās, dušas apmeklējumiem un atslodzītei 2gab. šorti – vieni sintētiskie ikdienas iešanai, otri kokvilnas ar kuriem staigāt atpūtas laikā Garās mitrumnecaurlaidīgās bikses – noderēja gan lietainam, gan aukstam … Turpināt lasīt Mantu saraksts

Mans stāsts

Pēc piedzīvotā Santjago ceļā, es zināju, ka vēlos iet vairāku dienu pārgājienā vēl. Tajā brīdī zināju vien, ka eksistē vēl arī Santjago Franču ceļš, kas uzreiz tika manā “Bucket” listē. To, ka pasaule ir pilna ar tāda veida pārgājienu maršrutiem, es atklāju vēlāk. Haute Route pie manis atnāca līdzīgi kā Santjago ceļš. Neilgi pēc atgriešanās … Turpināt lasīt Mans stāsts

1.dienas pārskats (11.08.2017)

No Chamonix līdz Argentière Distance – 8km Laiks – 2h Agri no rīta izlidojām no Rīgas uz Ženēvu. Šeit līst lietus un gaisa temperatūra ir 13 grādi, turpretī Rīgā vasaras siltums. Pāris stundas paliekam lidostā, tad ar autobusu dodamies uz Franciju, pilsētu vārdā Šamoni (Chamonix). Mūsu ceļš ari sākas Šamoni, Mont Blanta pakājē. Pilsētā iebraucām … Turpināt lasīt 1.dienas pārskats (11.08.2017)

2.dienas pārskats (12.08.2017)

No Argentière līdz Trient Distance – 12km Laiks – 6h Pamodāmies līdz ar baznīcas zvaniem plkst.7. Ir mitrs gaiss, bet lietus nelīst un debesis skaidrojas. Andris nosalis, jo viņš, rūpējoties par mani, atdeva man savu silto guļammaisu un pats gulēja manā, to kuru pirku priekš Santjago ceļa, vasaras. Kamēr es pārģērbjos un salieku somu, Andris … Turpināt lasīt 2.dienas pārskats (12.08.2017)

3.dienas pārskats (13.08.2017)

No Trient līdz Champex Distance – 14km Laiks – 8h Bija auksta nakts, spiedos klāt pie Andra, lai tas galīgi manā guļammaisā nenosalst, pašai arī bija auksti. Pat vakarnakt mežā bija siltāk nekā šonakt. Pa nakti sāpēja kreisā kāja, gan augšstilbs, gan ikrs. Brokastīs auzu pārslu putra un kafija. Daudzi kemperi jau aizgājuši agri no … Turpināt lasīt 3.dienas pārskats (13.08.2017)

4.dienas pārskats (14.08.2017)

No Champex ldz Le Châble Distance- 13km Laiks – 7h Pamodāmies plkst.7.30. Muskulīši sāp, bet šodien ir atslodzes diena, kalnā nav jākāpj. Pabrokastojuši, ejam uz ciemata centru iepirkt pārtiku pāris dienām, nopērkam svaigu graudu maizīti, tunci, iecienītos Uncle Bens rīsus un divas zupiņas. Pārējo plānojam iegādāties nākamajā ciematā. Šodien ir ļoti silti, beidzot var iet … Turpināt lasīt 4.dienas pārskats (14.08.2017)

5.dienas pārskats (15.08.2017)

No Le Châble līdz Cabane du Mont Fort (2457m) Distance – 12km Laiks – 7h Pamodāmies pirms plkst. 7, pie karjera jau bija sabraukušas vismaz 7 mašīnas un makšķernieki otrā krastā ķēra zivis. Ātri salikām telti, paēdām auzu pārslu putru un devāmies atpakaļ uz ciemata centru. Šeit mēs gaidām savu gaisa kuģi un braucot augšā … Turpināt lasīt 5.dienas pārskats (15.08.2017)

6.dienas pārskats (16.08.2017)

No Cabane du Mont Fort (2457m) līdz Cabane de Prafleuri (2624m) Distance – 14km Laiks – 6.5h Šodien mums ir iespējami divi maršruti, abi ved uz vienu un to pašu galamērķi. Viens ir īsāks (10km) un drošāks, otrs garāks (14km) un iespaidīgāks. Īsāko ceļu parasti iet, ja ir slikti laikapstākļi, jo otrs ceļš ved pa … Turpināt lasīt 6.dienas pārskats (16.08.2017)

7.dienas pārskats (17.08.2017)

No Cabane de Prafleuri līdz Arolla Distance – 16km Laiks – 6.5h Šodienas galapunkts ir kempings mazā slēpošanas kūrortciematiņā. Šodien piecēlāmies agri, jo visu mūsu istabas biedri cēlās jau pirms plkst.6. Jau plkst.8 izgājām no naktsmītnes un devāmies ceļā. Par laimi kājas nesāp un pirmais kalns pārvarēt bez grūtībām. Priekšā mums skaista taka, ejam gar … Turpināt lasīt 7.dienas pārskats (17.08.2017)

8.dienas pārskats (18.08.2017)

No Arolla līdz Les Haudères Distance – 8km Laiks – 3h Šorīt mūs modina helikopters, kurš riņķo apkārt ciemam, nogādājot kaut ko, kas piekārts garā striķī. Pavisam laiski šodien pošamies ceļā. Saplūcu piparmētras tējai, te pat pie recepcijas dobe ar uzrakstu “free herbs” (garšaugi par brīvu). Saņēmu, vakar pasūtīto,  svaigu maizīti “mountain bread” (kalnu maize). … Turpināt lasīt 8.dienas pārskats (18.08.2017)

9.dienas pārskats (19.08.2017)

No Les Haudères līdz Grimentz Distance – 16km Laiks – 7h Naktī zibeņoja un lija lietus, bet bija ļoti silta nakts. Pamodāmies pirms plkst.7, nedaudz lija lietus un mēs nolēmām sākumā pabrokastot, lai nebūt jānovāc telts pa lietu. Virtuvē uzvārījām auzu pārslu putru, kamēr brokastojām, lietus jau norima. Pēc plkst.8 jau bijām veikalā un plkst.9.28 … Turpināt lasīt 9.dienas pārskats (19.08.2017)

10.dienas pārskats (20.08.2017)

No Grimentz līdz Zinal Distance – 8km Laiks – 3h Nakts bija vēsa. Pamodāmies ap plkst.8.30. Pabrokastojām un ap plkst.10 devāmies ceļā. Tāpēc, ka mums nācās vakar mainīt plānus un aiziet tālāk nekā mums būtu bijis jāiet, šodien ir īsā diena. Sākuma ceļš ved augstu virs ciema pa meža taku, pa šādu taku ejam apmēram … Turpināt lasīt 10.dienas pārskats (20.08.2017)

11.dienas pārskats (21.08.2017)

No Zinal līdz Gruben Distance – 14km Laiks – 6h Diena, kad ir jūtams bezspēks un fiziskais nogurums. Abi gribam būt jau galapunktā. Raksti paliek īsāki, bilžu paliek mazāk. Rīts iesācies ne visai pozitīvi, jo nevarēju normāli pagulēt aukstuma dēļ. Jūtams nogurums, trūkst enerģijas, gribas ēst visu laiku, gribas cukuru – šokolādes, kūkas, bulciņas! Pusdienu … Turpināt lasīt 11.dienas pārskats (21.08.2017)